אתר האינטרנט MarineTraffic  הוא כפי הנראה אתר האינטרנט הנפוץ ביותר למעקב אחר תנועת האוניות העולם, מעל 150,000 כלי שייט בכל שבעת הימים, מדווחים מדי כמה דקות על מיקומם באמצעות מערכת זיהוי אלקטרוני אוטומטית (AIS). האתר מקבל את מליארדי הדיווחים הללו הכוללים בין השאר את מיקום כלי השיט וסוגו (כגון מכליות נפט, אוניית צובר, אונית נוסעים- קרוז) ומפרסם נתונים אלו על גבי מפה. כמובן שהאתר והמערכת מאפשרים כריית מידע אין סופי ממאגר ביג-דטא כה מפותח – אבל נשאיר זאת להזדמנות אחרת.

אוניות קרוז ויכטות פרטיות מציונות בצבעים סגול וורוד, מכליות באדום וספינות משא אחרות בירוק.

מבט מהיר על תפוצת סוגי כלי השיט הים התיכון מגלה מאות כלי שיט בתחום התיירות והנופש בחופי הים התיכון של אירופה ואף לא אחד בחופי צפון אפריקה (והבודדים שמסתובבים שם בוודאי מכבים את מערכת הדיווח כדי לא ליפול קורבן לשודדים).

האוקיאנוס השקט? תנועת ספינות תיירות בחציית האוקיאנוס לכיוון אוסטרליה, בודדות מאד אוניות מסוג זה במרחבי האוקיאנוס ההודי שבו עדיין יש סכנת פירטים, ניתן להבחין בתנועת המכליות הערה באזור המפרץ הערבי.

חופי ארה"ב? מקבצים של ורוד וסגול אבל מרביתם עוגנים בנמלים עקב ההוריקן "דוריאן" הפוגע היום (4 בספטמבר) בחופי פלורידה לעומת כלי שיט בודדים במערב אפריקה ומפרץ סנגל רווי הפיראטים.

כל זה בוודאי שאינו חדש לעוסקים בתחום הימי, אבל הקשר שבין יציבות פוליטית לבין תפוצת יכטות פרטיות ומסלולי אוניות קרוז בולט, יפה ומעניין…. שיט נעים.

השארת תגובה